معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بحث نقد مودبانه و راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در دهه فجر سال جاری نمود پیدا می کند.

 

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد در راستای برنامه های دهه فجر امسال اظهار کرد: امسال سیاست های کلی بر فعالیت‌ها حاکم است مرحله اول امیدآفرینی که مجموع فعالیت‌ها باید روح امید را در نسل جوان زنده کند‌،مرحله دوم همدلی و همزبانی ،‌مرحله سوم خودباوری، مرحله چهارم مدیریت جهادی و اقتصادی، مرحله پنجم بصیرت افزایی و نشان دادن نکات مبهم تاریخ، مرحله ششم دشمن‌شناسی که ماهیت انقلاب اسلامی و ضد استکباری جهان اسلام است. که از بدو انقلاب در مراکز آموزشی این مسائل را برای دانش‌آموزان باز کرده‌ایم.

 

وی در ادامه افزود: لذا برنامه‌هایی که پیش‌بینی کرده‌ایم با امضای وزیر آموزش و پرورش و یا معاون وزیر به صورت دستورعمل‌هایی به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم.

 

وی همچنین تاکید کرد: یک میلیون ستاد درگیر فعالیت‌های دهه فجر برای 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس هستند بر این مبنا فعالیت‌های پیشنهادی،‌سیاست‌ها و اقدامات خود را به صورت کامل ارسال کرده‌ایم.

 

کفاش در خصوص عمده فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در هفته استقبال از دهه فجر در معیت وزیران و معاونان آموزش و پرورش با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق خواهیم داشت. در آغازین روز دهه فجر یعنی 12 بهمن گروه سرود 22 هزار نفری در میدان آزادی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود و فضای میدان آزادی را با سرودهای انقلابی معطر خواهند کرد، همین اقدام با حضور 1357 نفر از افراد در سایر استانها انجام می‌شود.

 

کفاش بیان کرد: برگزاری مهمانی لاله ها و بذر افشانی در مزار شهدا از دیگر برنامه‌های جذاب برای دانش‌آموزان است که آرم و نشان دانش آموزی دارد و بیشتر حاضرین در این مراسم دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند همچنین نواختن زنگ انقلاب بنا به مصوب شورای آموزش و پرورش که هر سال راس ساعت 9:33 دقیقه در 12 بهمن در تمامی مدارس به صورت رسمی با بر افراشته شدن پرچم‌ها انجام می‌شود امسال نیز با حضور خانواده‌های شهدا این مراسم برگزار می‌شود.

 

معاون پرورشی و آموزشی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بحث نقد مودبانه راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی و گفتگو که مورد تاکید ریاست جمهوری است در دهه فجر سال جاری نمود پیدا می‌کند تا اتفاقاتی که در زمان انقلاب و پس از پیروزی انقلاب افتاده است برای دانش‌آموزان تشریح شود این فعالیت‌ها در دبیرستان‌ها اتفاق افتاده و دستورالعمل آن برای همه مدارس ارسال شده است. همچنین همایش‌های فصل حضور در خصوص سوال رئیس جمهور درباره مسائل هسته‌ای با دو انگیزه موفقیت‌های هسته‌ای و تشریح موارد انقلاب اسلامی در سطح کشور برگزار می‌شود.

 

کفاش خاطر نشان کرد: پیش‌بینی برنامه‌های مختلف برای آشنایی دانش‌آموزان و قانون‌مداری از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است که از افراد و شخصیت‌هایی که حرفی برای گفتن دارنددر ایام دهه فجر دعوت می‌شود تا در این مراسم سخنرانی کنند برنامه‌ بعدی توسعه مسابقات فرهنگی و هنری با تاکید بر کتابخوانی این کار باید در مدارس کشور انجام شود و فرصت خوبی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهد تا درصد مطالعات خود را در دهه فجر افزایش دهند.